Norsk English
Illustrasjonsbilde

EBA-koordinator

Vil du forvalte eiendom, bygg og anlegg (EBA) for Redningshelikoptertjenesten?

Stillingstittel
EBA-koordinator
Ansettelse
Fast
Startdato
Avdeling
Redningshelikoptertjenesten
Sted
Søknadsfrist
Utløpt

130 Luftvings (Redningshelikoptertjenesten) ledelse er lokalisert på Luftforsvarets stasjon Sola, med underavdelinger på Banak, Bodø, Florø, Rygge og Ørland. Vi ser etter deg som er nøyaktig og fleksibel og har erfaring innen bygg og anlegg. I denne stillingen vil du bli en del av 130 Luftving stab innen EBA-forvaltning på alle baser hvor Redningshelikoptertjenesten har sitt virke. Du vil blant annet ivareta ansvar for drift og forvaltning av EBA, samt lede egne arbeidsgrupper innen eget fagfelt. Du vil i tillegg være pådriver for å utvikle samarbeidet med Forsvarsbygg, samt lede og koordinere Luftvingens helhetlige EBA-prosesser. 

Vi søker deg som ønsker å bli en del av ett profesjonelt, godt og inkluderende arbeidsmiljø. Hos oss jobber vi alle mot samme mål, nemlig å sørge for at Redningshelikoptertjenesten er i stand til å redde liv. Du vil samarbeide tett med alle avdelingene i 130 Luftving, både lokalt på Sola og basene rundt om i landet. Du vil også fungere som luftvingens primære kontaktpunkt opp mot Forsvarsbygg og hovedredningssentralen innenfor EBA. I tillegg bistår du innenfor HMS-arbeid relatert til EBA, brannvern og ytre miljø. Dette vil gi deg gode muligheter til faglig utvikling, samt å utvikle EBA-faget i Luftvingen.

    • Støtte 130 Luftving stab med EBA-forvaltning på alle baser
    • Saksbehandle og koordinere EBA-aktiviteter og innrapportere behov for vedlikehold
    • Lede arbeidsgrupper innen eget ansvarsområde
    • Lede og koordinere 130 Luftvings helhetlige EBA-prosesser
    • Ivareta Luftvingens utvikling og drift av all EBA
    • Ha overordnet tilsyn med EBA, og videreutvikle samarbeidet med Forsvarsbygg
    • Følge opp HMS innenfor EBA, brannvern og ytre miljø, i samarbeid med HMS-rådgiver.
    • Ivareta ansvar innen drift og forvaltning av EBA, herunder identifisere nye behov og overflødig EBA - og på bakgrunn av dette utarbeide EBA-planer
    • Bachelorgrad innen bygg- og anlegg.
    • Minimum 3 års erfaring innen offentlig forvaltning og saksbehandling. 
      • Utarbeidelse og behandling av søknader, tillatelser eller vedtak.
      • Saksbehandling i henhold til forvaltningsloven, plan- og bygningsloven eller annet relevant regelverk.
      • Kontakt og samhandling med kommunale eller statlige myndigheter.
      • Kjennskap til habilitet, klageprosesser og innsynsregler.
    • Erfaring med drift av større bygningsmasser
    • Du må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG / NATO SECRET før tiltredelse
    • God kompetanse i bruk av standard kontorstøtteverktøy, herunder regneark, tekstbehandling, presentasjonsverktøy og e-postsystemer (fortrinnsvis Microsoft Office eller tilsvarende)
    • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk

    Ønskelig

    • Erfaring fra Forsvaret utover førstegangstjenesten og tid som lærling.
    • Kjennskap til Forsvarets organisasjon og virksomhet,  med forståelse for hvordan Forsvaret som statlig aktør er strukturert, og hvordan støttefunksjoner som EBA bidrar til den operative virksomheten.
    • Prosjekterfaring
    • Evne til å navigere effektivt i SAP for å registrere, følge opp og hente ut relevant informasjon knyttet til forvaltning og oppfølgning av EBA-tiltak.
  1. Vi ser etter deg som:

    • Er strukturert og systematisk.
      • Du har evnen til å planlegge, prioritere og følge opp oppgaver på en ryddig måte.
    • Er ansvarsbevisst.
      • Du tar eierskap til oppgavene dine og leverer i henhold til fastsatte frister og krav.
    • Er samarbeidsorientert.
      • Du kommuniserer godt og trives med å jobbe på tvers av fagområder og med både militære og sivile aktører.
    • Er initiativrik.
      • Du ser hva som må gjøres og tar initiativ til forbedringer og løsninger uten å vente på klare instrukser.
    • Er fleksibel og tilpasningsdyktig.
      • Du håndterer endringer og nye prioriteringer på en konstruktiv måte i en dynamisk hverdag.
    • Har god rolleforståelse.
      • Du evner å tilpasse deg Forsvarets struktur og krav, og forstår din rolle i en stab med operative og administrative funksjoner.
    • Har høy integritet og er sikkerhetsbevisst.
      • Du jobber samvittighetsfullt i tråd med gjeldende rutiner, regler og sikkerhetsbestemmelser.
    • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling med mange og spennende arbeidsoppgaver
    • Fleksibel arbeidstid med bl.a trening i arbeidstiden
    • Kurs og opplæring etter behov
    • Lønn etter statens lønnsregulativ som Seniorkonsulent, stillingskode 1363, for tiden kr 634.221 - 730.941 pr år. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse

     

    På grunn av ferieavvikling starter seleksjon- og intervjuprosessen i august.

  2. En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser. For å verne om alt vi har og alt vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare. Vi ønsker derfor ansatte som bidrar til en god kultur ved å vise respekt og ta ansvar for hverandre, og ha mot til å handle riktig og våge å si ifra.

    Som en del av Luftforsvaret er du med på å kontrollere og beskytte luftrommet over landet vårt. Norske jagerfly er i kontinuerlig beredskap, kontroll- og varslingspersonell overvåker og kontrollerer luftrommet og redningshelikoptrene redder stadig menneskeliv.

    I Forsvaret er det ønskelig at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen hvis det er behov for dette. Noen av Forsvarets stillinger kan ha egne helsekrav og krav til fysisk skikkethet.

    I henhold til offentlighetsloven § 25 andre ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Det er egne regler for militære stillinger.

    Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål må legges ved søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Godkjenningen må dokumenteres.

    Det blir gjennomført bakgrunnsjekk når sikkerhetsklareringen gjennomføres.

    Les mer om jobb i Forsvaret.

Kontakt

Stabssersjant Amundsen, Terje

HR-Rådgiver

Telefon: +47 911 92 576

Visekonstabel Vatle, Kaja Alette

HR-rådgiver

Telefon: 468 27 882

Forsvaret som arbeids­giver

  1. Illustrasjon militær lege
    Våre kjerneverdier

    Verdigrunnlaget vårt er noe av det viktigste vi har i Forsvaret. For å kunne verne om det vi har og det vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare.

    Kjerneverdiene respekt, ansvar og mot skal ligge til grunn for alt vi gjør.

    Trenger kompetanse fra mange fagfelt

    Forsvaret utlyser mange typer stillinger hvert år og trenger medarbeidere innenfor mange ulike fagfelt. Vi ser etter både nyutdannede og de med lang erfaring. 

    Hos oss jobber det blant annet ingeniører, kokker, jurister, økonomer, leger, HR-personell og en rekke andre yrkesgrupper – både militære og sivile.

    Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.

  2. Illustrasjonsfoto av samarbeid

    Søker du jobb i Forsvaret, er vi pålagt å gjøre en grundig vurdering av søkere og gjennomføre sikkerhetsklarering. Her er stegene som påvirker jobbsøkerprosessen i Forsvaret, og som gjør den noe mer langvarig enn søknadsprosesser hos andre.

    Grundige vurderinger

    Etter søknadsfristen gjør vi en grundig vurdering av alle søknader, og ser dem opp i mot stillingsutlysningens krav. Deretter kaller vi inn til intervju. Vi gjennomfører vanligvis to intervjurunder med sjekk av attester og referanser. Som statlig virksomhet følger vi kvalifikasjonsprinsippet.

    Ta gjerne kontakt om du lurer på hvor vi er i prosessen. Kontaktinformasjon finner du i stillingsannonsen.

    Tilsettingsrådet beslutter ansettelsen

    Forsvaret følger lovene og reglene som gjelder for ansettelser i det offentlige. Det betyr blant annet at vi har et tilsettingsråd som bestemmer hvem som skal ansettes.

    Etter intervjuene vurderes søkerne og rangeres i en innstilling. På bakgrunn av denne avgjør Tilsettingsrådet hvem som skal tilsettes. Når stillingen er besatt, vil alle søkere få informasjon om hvem som er tilsatt.

    Sikkerhets­klarering

    Illustrasjonsfoto av et operasjonsrom /
Opreations room

    Til de fleste stillingene i Forsvaret kreves det sikkerhetsklarering. En sikkerhetsklarering er en tillitserklæring som forteller at den som har blitt klarert, vurderes som tilstrekkelig pålitelig, lojal og med nok sunn dømmekraft til å kunne håndtere sikkerhetsgradert informasjon på en god måte.

    Med sikkerhetsgradert menes informasjon som ikke skal offentliggjøres, og som kan være til fare for samfunnets sikkerhet dersom den spres. Mer informasjon om sikkerhetsklarering finner du på sidene til Nasjonal sikkerhetsmyndighet.

    Offentlig søkerliste

    Tastatur
Keyboard

    Forsvaret er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle søkere til en stilling. I søknadsprosessen er det mulig å be om å ikke være med på en slik liste, dersom du har gode grunner til det.

    Søkerlistene blir ikke distribuert, men offentligheten har mulighet til å be om innsyn.

    Utvidet søkerliste

    Alle søkerne til en stilling er part i saken og har rett til å se en utvidet søkerliste som inneholder informasjon om navn, alder, utdanning og arbeidserfaring for alle søkerne. Det er ikke mulig å slippe å stå på denne listen.
     

    En utvidet søkerliste skal behandles som andre dokumenter som er unntatt offentlighet. Det er du som jobbsøker – og ingen andre – som har rett til informasjonen i søkerlisten.

  3. A062_C016_0101Z9.0000791
    Vi tilbyr våre ansatte ordninger og aktiviteter som er ment å bidra til økt arbeidsglede og motivasjon.

     

    • Fleksibel arbeidstid.
    • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
    • Gunstige pensjons-, forsikrings- og lånevilkår gjennom medlemskap i Statens pensjonskasse.
    • To timer trening i arbeidstiden per uke.
       

    Mange av Forsvarets arbeidssteder har eget treningssenter du kan bruke gratis.