Norsk English
Illustrasjonsbilde

Eiendomsforvalter

Eiendomsforvalter

Stillingstittel
Eiendomsforvalter
Ansettelse
Fast
Startdato
Avdeling
Etterretningstjenesten
Sted
Søknadsfrist
10. aug. 2025 Søk her

Etterretningstjenesten – Viten om verden for vern av Norge

Etterretningstjenestens oppdrag er å samle inn informasjon og varsle om forhold i utlandet som kan true Norge og norske interesser.

For å understøtte tjenestens oppdrag er eiendom en grunnleggende innsatsfaktor. Vi ser etter en strukturert eiendomsforvalter som vil få ansvaret for å ivareta eiendomsregistrert til E-tjenesten samt tjenesten sine leie-og forvaltningsavtaler. For å lykkes i rollen ser vi for oss at du tar initativ og har gode samarbeidsevner, da du vil jobbe tett med kolleger på tvers av organisasjonen, men også med eksterne samarbeidspartnere og leverandører.

Som medarbeider i Etterretningstjenesten vil du bidra i vårt viktige samfunnsoppdrag, samt være en del av et miljø kjennetegnet av høy kompetanse og sterkt engasjement for fagfeltet. Vi er avhengige av mangfold i perspektiver og erfaringer for å løse våre oppdrag. Derfor ønsker vi å rekruttere medarbeidere fra ulike bakgrunner, med ulike livserfaringer til å jobbe hos oss.

    • Sørge for at eiendomsregistrertet til enhver tid er korrekt og oppdatert 
    • Sørge for at oversikter over tildelt areal til enhver tid er oppdatert, samt bistå med grunnlag for nye eller endrede arealtildelinger
    • Ivareta ulike leie- og forvaltningsavtaler, inkludert boliger og parkering, og bistå prognosearbeid, lage fakturagrunnlag samt ivareta brukerdialog
    • Utføre forfallende oppgaver som inngår i seksjonsens ansvarsområde
    • Bistå seksjonen med oppfølging og koordinering av EBA-prosjekter
  1. Stillingen har følgende krav som må innfris for å bli vurdert som aktuell søker:

    • Bachelorgrad eller utdanning på tilsvarende nivå (cand.-grader, tidl. ingeniørutdanninger o.l) eller omfang innen relevant fagområde. Relevant høyere utdanning og flerårig erfaring med god resultoppnåelse vil kunne kompensere for utdanningskravet.
    • Erfaring og gode ferdigheter med ulike IKT-systemer, spesielt MS Office

    I tillegg er det ønskelig om du har:

    • Mastergrad innen relevant fagområde
    • Relevant kurs innen eiendomsfaget
    • Prosjektutdannelse/-kurs
    • Arbeidserfaring fra porteføljearbeid innen eiendomsfaget
    • God kjennskap til relevant lover, forskrifter og standarder innen fagfeltet
    • Erfaring med Plania

    Særskilte krav for stilling i Etterretningstjenesten: 

    Søkere må tilfredsstille kravene til høyeste sikkerhetsklarering.

    For ansettelse i Etterretningstjenesten kan man ikke ha annet enn norsk statsborgerskap ved ansettelsestidspunktet.

    Stillingen er underlagt beordringsplikt, jf. forsvarsloven og forsvarstilsatteforskriften, som innebærer at du kan beordres til internasjonale operasjoner. Dette skjer normalt på grunnlag av villighet. Beordringsplikt medfører krav til medisinsk og fysisk skikkethet og grunnleggende engelskkunnskaper. Dersom du ikke oppfyller kravene har du mulighet til å søke dispensasjon.

    • Personlig egnethet for en stilling i Etterretningstjenesten vil bli ilagt stor vekt: 

      • Holdninger og pålitelighet: Etterretningstjenesten krever høy faglig- og personlig integritet, pålitelighet og lojalitet av sine medarbeidere.
      • Lærelyst og planmessighet: Vi søker personer som ivrer for sitt fagfelt, og som møter arbeidsdagen med lærelyst og et ønske om å levere.
      • Samspill og samarbeid: I Etterretningstjenesten er vi opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø. God lagånd, respekt og toleranse i møte med andre er av stor betydning.
      • Stressmestring: Det er en forutsetning at våre medarbeidere har evnen til å stå i periodevis stor arbeidsbelastning.

      Den riktige kandidaten for stillingen er i tilegg struktuert, initiativrik og har gode samarbeidsevner.

    • Hos oss får du en spennende og samfunnsviktig jobb hvor du vil kunne utgjøre en forskjell.

      Etterretningstjenesten er opptatt av å øke kompetansen hos de ansatte, og det vil satses både på deg som person og din faginteresse.

      Våre ansatte har fleksitid, mulighet for trening i arbeidstiden, samt gunstige lån- og pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse.

      Du vil få en årslønn innenfor spennet kr 670 000 - 805 000 i stillingen som rådgiver (kode: 1434) iht. gjeldende Hovedtariffavtale. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Endelig lønnsplassering avhenger av kvalifikasjoner.

    • Hva er det egentlig som skjer i verden?

      Etterretningstjenesten henter inn, bearbeider og analyserer informasjon på vegne av Norge. Dette gjør vi for å gi norske myndigheter et best mulig grunnlag for å ta gode beslutninger. Vi er en del av Forsvaret, men løser også oppdrag for resten av myndighetsapparatet. Tjenesten arbeider etter overordnede politiske prioriteringer og føringer. Mer informasjon om oss finner du på etj.no. Her finner du også Fokus - Etterretningstjenestens åpne vurdering av aktuelle sikkerhetsutfordringer.

      Vi er avhengige av mangfold i perspektiver og erfaringer for å løse våre oppdrag. Derfor ønsker vi å rekruttere medarbeidere fra ulike bakgrunner, med ulike livserfaringer til å jobbe hos oss. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. 

    Kontakt

    Kontaktperson Fag


    Telefon: 2309 4445

    Kontaktperson HR


    Telefon: 2309 4562

    Forsvaret som arbeids­giver

    1. Illustrasjon militær lege
      Våre kjerneverdier

      Verdigrunnlaget vårt er noe av det viktigste vi har i Forsvaret. For å kunne verne om det vi har og det vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare.

      Kjerneverdiene respekt, ansvar og mot skal ligge til grunn for alt vi gjør.

      Trenger kompetanse fra mange fagfelt

      Forsvaret utlyser mange typer stillinger hvert år og trenger medarbeidere innenfor mange ulike fagfelt. Vi ser etter både nyutdannede og de med lang erfaring. 

      Hos oss jobber det blant annet ingeniører, kokker, jurister, økonomer, leger, HR-personell og en rekke andre yrkesgrupper – både militære og sivile.

      Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.

    2. Illustrasjonsfoto av samarbeid

      Søker du jobb i Forsvaret, er vi pålagt å gjøre en grundig vurdering av søkere og gjennomføre sikkerhetsklarering. Her er stegene som påvirker jobbsøkerprosessen i Forsvaret, og som gjør den noe mer langvarig enn søknadsprosesser hos andre.

      Grundige vurderinger

      Etter søknadsfristen gjør vi en grundig vurdering av alle søknader, og ser dem opp i mot stillingsutlysningens krav. Deretter kaller vi inn til intervju. Vi gjennomfører vanligvis to intervjurunder med sjekk av attester og referanser. Som statlig virksomhet følger vi kvalifikasjonsprinsippet.

      Ta gjerne kontakt om du lurer på hvor vi er i prosessen. Kontaktinformasjon finner du i stillingsannonsen.

      Tilsettingsrådet beslutter ansettelsen

      Forsvaret følger lovene og reglene som gjelder for ansettelser i det offentlige. Det betyr blant annet at vi har et tilsettingsråd som bestemmer hvem som skal ansettes.

      Etter intervjuene vurderes søkerne og rangeres i en innstilling. På bakgrunn av denne avgjør Tilsettingsrådet hvem som skal tilsettes. Når stillingen er besatt, vil alle søkere få informasjon om hvem som er tilsatt.

      Sikkerhets­klarering

      Illustrasjonsfoto av et operasjonsrom /
Opreations room

      Til de fleste stillingene i Forsvaret kreves det sikkerhetsklarering. En sikkerhetsklarering er en tillitserklæring som forteller at den som har blitt klarert, vurderes som tilstrekkelig pålitelig, lojal og med nok sunn dømmekraft til å kunne håndtere sikkerhetsgradert informasjon på en god måte.

      Med sikkerhetsgradert menes informasjon som ikke skal offentliggjøres, og som kan være til fare for samfunnets sikkerhet dersom den spres. Mer informasjon om sikkerhetsklarering finner du på sidene til Nasjonal sikkerhetsmyndighet.

      Offentlig søkerliste

      Tastatur
Keyboard

      Forsvaret er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle søkere til en stilling. I søknadsprosessen er det mulig å be om å ikke være med på en slik liste, dersom du har gode grunner til det.

      Søkerlistene blir ikke distribuert, men offentligheten har mulighet til å be om innsyn.

      Utvidet søkerliste

      Alle søkerne til en stilling er part i saken og har rett til å se en utvidet søkerliste som inneholder informasjon om navn, alder, utdanning og arbeidserfaring for alle søkerne. Det er ikke mulig å slippe å stå på denne listen.
       

      En utvidet søkerliste skal behandles som andre dokumenter som er unntatt offentlighet. Det er du som jobbsøker – og ingen andre – som har rett til informasjonen i søkerlisten.

    3. A062_C016_0101Z9.0000791
      Vi tilbyr våre ansatte ordninger og aktiviteter som er ment å bidra til økt arbeidsglede og motivasjon.

       

      • Fleksibel arbeidstid.
      • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
      • Gunstige pensjons-, forsikrings- og lånevilkår gjennom medlemskap i Statens pensjonskasse.
      • To timer trening i arbeidstiden per uke.
         

      Mange av Forsvarets arbeidssteder har eget treningssenter du kan bruke gratis.