Norsk English
Illustrasjonsbilde

Rådgiver- Tid/lønn/myndighetsrapportering

Er du fremoverlent og kan bidra til utvikling og riktig rapportering? 

Stillingstittel
Rådgiver- Tid/lønn/myndighetsrapportering
Ansettelse
Fast
Startdato
Avdeling
Forsvarets personell- og vernepliktssenter
Søknadsfrist
Utløpt

Ønsker du å være med på å utvikle fremtidens tid og lønnssystem for ansatte i Forsvaret har du muligheten nå. Vi ønsker en ny kollega som kan hjelpe oss med å utvikle moderne og brukervennlige løsninger for registrering av tid og lønn. 

Vi er på jakt etter en dyktig medarbeider til vår seksjon for lønn og reise. Du har høyere utdanning innen fortrinnsvis HR eller økonomi og har gjerne erfaring innenfor lønn, pensjon, rapportering og statlig regelverk. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Kontoret for lønn og regnskapsproduksjon har i hovedsak ansvar for fagområdene lønn inkludert myndighetsrapportering, regnskap, reise og refusjon samt intern rapportering/analyse/statistikk. I ansvaret ligger også vedlikehold og utvikling av våre tekniske løsninger samt effektivisering og automatisering av våre interne prosesser.

Forsvarets personell- og vernepliktssenter er leverandør av utøvende HR-tjenester for ansatte og vernepliktige i hele virksomheten. Hos oss er du med på å lage premissene for hvordan Forsvaret rekrutterer, utvikler, belønner, motiverer og beholder sine medarbeidere. Vi jobber også for å styrke annerkjennelsen og oppfølgingen av Forsvarets veteraner fra internasjonale operasjoner.  Personell- og vernepliktsavdelingen har all forvaltning av ansatte og personell som er inne til tjeneste i Forsvaret. Avdelingen har ansvar for lønn og tariff, refusjoner og forvaltning av verneplikten, herunder førstegangstjeneste og styrkedisponering. I tillegg forvalter vi lærlingeordningen i Forsvaret. 

    • Gjennomføre myndighetsrapportering og rapportuttak, samt lønns- og tid produksjon
    • Bidra og sikre at lønnssystemet (SAP) er oppsatt iht gjeldende avtaleverk
    • Vedlikeholde og utvikle lønnsprosessen faglig, funksjonelt og teknisk med spesiell fokus mot forenkling og effektivisering/automatisering
    • Utarbeide og kommunisere informasjon innenfor eget fagområde
    • Levere HR-tjenester i form av støtte og rådgivning
    • Delta/bidra i utviklingsprosjekter innenfor fagområdet
    • Bidra i utvikling og gjennomføring av kurs innenfor eget fagområde
    • Bachelor eller tilsvarende fortrinnsvis innenfor HR eller økonomi.
      • Annen utdanning og lang relevant arbeidserfaring kan etter vurdering kompensere for manglende bachelornivå
    • Relevant erfaring innenfor stillingens arbeidsområde
    • Gode norske og engelske kunnskaper, muntlig og skriftlig
    • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/NATO Secret før tiltredelse

    Det er en fordel om du også har:

    • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling, med kjennskap til relevant lov- og avtaleverk i Staten
    • Erfaring med SAP evt. andre ERP-systemer
    • Erfaring med Excel
    • Strukturert med god vurderingsevne og stor arbeidskapasitet
    • Evne til å gjennomføre og levere
    • Selvstendig
    • Gode samarbeidsevner
    • Utfordrende, spennende jobb i et hektisk arbeidsmiljø. Du får muligheten til å være med på videreutvikle Forsvarets lønns og personalsystem
    • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt kollegialt miljø
    • Fleksibel arbeidstid
    • Gode pensjons og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden
    • Lønn som rådgiver kode 1434, pt. kr. 650.800 - 764.800,- avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2% lovbestemt innskudd til Statens Pensjonskasse
  1. En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser. For å verne om alt vi har og alt vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare. Vi ønsker derfor ansatte som bidrar til en god kultur ved å vise respekt og ta ansvar for hverandre, og ha mot til å handle riktig og våge å si ifra.

    Som en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS) er du med på å forvalte alt personell i etaten, både vernepliktige og ansatte. Vi har også ansvar for Forsvarets veteranarbeid. Vi har avdelinger i hele Norge, med ledelse og stab på Hamar. Fagmiljøene er plassert i Elverum, Hamar, Harstad og Oslo. 

    I Forsvaret er det ønskelig at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen hvis det er behov for dette. Noen av Forsvarets stillinger kan ha egne helsekrav og krav til fysisk skikkethet.

    I henhold til offentlighetsloven § 25 andre ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Det er egne regler for militære stillinger.

    Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål må legges ved søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Godkjenningen må dokumenteres.

    Det blir gjennomført bakgrunnsjekk når sikkerhetsklareringen gjennomføres.

    Les mer om jobb i Forsvaret.

Kontakt

Munkvold, Hanne


Telefon: +47 91588076

Forsvaret som arbeids­giver

  1. Illustrasjon militær lege
    Våre kjerneverdier

    Verdigrunnlaget vårt er noe av det viktigste vi har i Forsvaret. For å kunne verne om det vi har og det vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare.

    Kjerneverdiene respekt, ansvar og mot skal ligge til grunn for alt vi gjør.

    Trenger kompetanse fra mange fagfelt

    Forsvaret utlyser mange typer stillinger hvert år og trenger medarbeidere innenfor mange ulike fagfelt. Vi ser etter både nyutdannede og de med lang erfaring. 

    Hos oss jobber det blant annet ingeniører, kokker, jurister, økonomer, leger, HR-personell og en rekke andre yrkesgrupper – både militære og sivile.

    Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.

  2. Illustrasjonsfoto av samarbeid

    Søker du jobb i Forsvaret, er vi pålagt å gjøre en grundig vurdering av søkere og gjennomføre sikkerhetsklarering. Her er stegene som påvirker jobbsøkerprosessen i Forsvaret, og som gjør den noe mer langvarig enn søknadsprosesser hos andre.

    Grundige vurderinger

    Etter søknadsfristen gjør vi en grundig vurdering av alle søknader, og ser dem opp i mot stillingsutlysningens krav. Deretter kaller vi inn til intervju. Vi gjennomfører vanligvis to intervjurunder med sjekk av attester og referanser. Som statlig virksomhet følger vi kvalifikasjonsprinsippet.

    Ta gjerne kontakt om du lurer på hvor vi er i prosessen. Kontaktinformasjon finner du i stillingsannonsen.

    Tilsettingsrådet beslutter ansettelsen

    Forsvaret følger lovene og reglene som gjelder for ansettelser i det offentlige. Det betyr blant annet at vi har et tilsettingsråd som bestemmer hvem som skal ansettes.

    Etter intervjuene vurderes søkerne og rangeres i en innstilling. På bakgrunn av denne avgjør Tilsettingsrådet hvem som skal tilsettes. Når stillingen er besatt, vil alle søkere få informasjon om hvem som er tilsatt.

    Sikkerhets­klarering

    Illustrasjonsfoto av et operasjonsrom /
Opreations room

    Til de fleste stillingene i Forsvaret kreves det sikkerhetsklarering. En sikkerhetsklarering er en tillitserklæring som forteller at den som har blitt klarert, vurderes som tilstrekkelig pålitelig, lojal og med nok sunn dømmekraft til å kunne håndtere sikkerhetsgradert informasjon på en god måte.

    Med sikkerhetsgradert menes informasjon som ikke skal offentliggjøres, og som kan være til fare for samfunnets sikkerhet dersom den spres. Mer informasjon om sikkerhetsklarering finner du på sidene til Nasjonal sikkerhetsmyndighet.

    Offentlig søkerliste

    Tastatur
Keyboard

    Forsvaret er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle søkere til en stilling. I søknadsprosessen er det mulig å be om å ikke være med på en slik liste, dersom du har gode grunner til det.

    Søkerlistene blir ikke distribuert, men offentligheten har mulighet til å be om innsyn.

    Utvidet søkerliste

    Alle søkerne til en stilling er part i saken og har rett til å se en utvidet søkerliste som inneholder informasjon om navn, alder, utdanning og arbeidserfaring for alle søkerne. Det er ikke mulig å slippe å stå på denne listen.
     

    En utvidet søkerliste skal behandles som andre dokumenter som er unntatt offentlighet. Det er du som jobbsøker – og ingen andre – som har rett til informasjonen i søkerlisten.

  3. A062_C016_0101Z9.0000791
    Vi tilbyr våre ansatte ordninger og aktiviteter som er ment å bidra til økt arbeidsglede og motivasjon.

     

    • Fleksibel arbeidstid.
    • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
    • Gunstige pensjons-, forsikrings- og lånevilkår gjennom medlemskap i Statens pensjonskasse.
    • To timer trening i arbeidstiden per uke.
       

    Mange av Forsvarets arbeidssteder har eget treningssenter du kan bruke gratis.